خدایا عاشقان را با غم عشق اشنا کن...

گوناگون...از همه جا از همه رنگ

خدایا عاشقان را با غم عشق اشنا کن...

گوناگون...از همه جا از همه رنگ

قابلیت هی ویندوز 7

ویندوز 7 !!!

ویندوز 7 !!!

ویندوز 7 !!!

Windows 7

از ویندوز 7 چه می دانید؟؟


یکی از بیشترین انتقاداتی که همواره گریبان گیر ویندوز ویستا بود، سنگین بودن هسته آن می باشد. به طوری که قابلیت اجرای آن بر روی تجهیزات همراه جدید که از حافظه های SSD با حجم نسبتا پایین استفاده می کنند بسیار کم است. ویندوز 7 این مشکل را هموار ساخته است. به طوری که این سیستم عامل به راحتی برروی یک SSD 16 گیگابایتی قابل نصب می باشد ( 8 گیگابایت برای نصب و 8 گیگابایت برای اجرا) این سیستم عامل مایکروسافت امکانات ویژه جدیدی هم برای کاربرانی که از صفحات نمایش لمسی استفاده می کنند فراهم کرده است: تکنولوژی چند لمسی. رابط کاربری چند لمسی : رابط کاربری چند لمسی آن است که از حرکات چند انگشت در ویندوز پشتیبانی می‌کند و تعامل کاربر تمامی برنامه‌ها را در صورتی که بخواهد از آن‌ها استفاده کند، بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند یک پیانوی مجازی را با لمس کلیدهای مجازی برروی صفحه اجرا کند، به سادگی عکس‌ها را برروی صفحه درگ کرده، عکس‌ها را با دو انگشت چرخانده و بر روی آن‌ها زوم کند. امکان Play-to در ویندوز 7 پخش راحت آهنگ، ویدیو و عکس‌های دیجیتالی را در شبکه‌های رایانه خانگی مقدور می‌کند همچنین برنامه‌های مدیا پلیر و مدیا سنتر در ویندوز 7 از فورمت‌های رسانه‌یی بیشتری برای پخش ویدیو، آهنگ و سایر محتوای دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند و برای مجموعه گسترده‌تری از دستگاه‌ها سینک می‌شوند. رابط گرافیکی ویندوز 7 بسیار شبیه ویستا است. البته تغییراتی در آن صورت گرفته تا حجم سرکش وستا کمتر شود. اما مثل ویستا می توانید ماوس خود را روی نوار ابزار بگذارید و تصویری کوچک از برنامه خود را ببینید. امکانات آنلاین ویندوز 7 نیز در نوع خودش جالب توجه می باشد. Web جزء لاینفک ویندوز 7 می باشد بطوریکه هویت های Windows Live ID نقشی اساسی در نصب و راه اندازی ویندوز 7 خواهند داشت. شمایل جدید نرم افزار Paint هم در نوع خودش جالب توجه است. این نرم افزار را با همان سادگی اما حالا با شکلی جدید می توانید در ویندوز 7 ببینید  توسعه یافتن مدیریت Deviceها: علاوه بر اینکه ویندوز7 از Bluetooth بصورت پیشفرض پشتیبانی می کند، صفحه Devices and Printers آن نیز تغییرات زیادی داشته است که همه آنها در جهت راحتتر کردن کارها صورت گرفته اند.  آیا می دانید ویندوز هفت ، بیست درصد سریعتر از ویستا بوت می شود؟ کمی پس از رونمایی Windows 7 توسط مایکروسافت، سایت Life Hacker آزمون های کارایی این سیستم عامل را شروع کرده است. در اولین سری این آزمایش ها متخصصان این سایت به این نتیجه رسیده اند که ویندوز هفت 20 درصد سریعتر از ویستا بوت می شود. بر روی یک کامپیوتر سه سیستم عامل ویندوز XP ، ویندوز VISTA و ویندوز 7 نصب شد. ویندوز ویستا از صفحه انتخاب سیستم عامل تا صفحه Login ویندوز را در 37 ثانیه به انجام رسانید. اما ویندوز هفت همین مرحله را طی 27 ثانیه طی کرد! مدت زمانی برابر با ویندوز Xp!!! این در حالی است که ویندوز 7 هنوز به صورت کامل بهینه سازی نشده است و پیش بینی می شود که پس از ارائه نسخه نهایی، حتی سریعتر از ویندوز Xp بارگزاری گردد. مایکروسافت در تلاش برای دستیابی به زمان بوت 15 ثانیه ای برای ویندوز هفت است!!!

برتری های اساسی ویندوز هفت : 1- تاخیر ویندوز ویستا را فراموش کنید. Windows 7 مطمئناً زود وارد بازار می شود. مایکروسافت از دیر آماده سازی ویندوز ویستا بسیار ناراحت به نظر می آید. همچنین با وجود اینکه در کنفرانس های اخیر اطلاعات مختصری از Windows 7 منتشر شده است، ارائه نسخه ای از آن در نیمه دوم سال 2009 قابل پیش بینی است. مایکروسافت ارائه ویندوز 7 را در سال 2010 پیش بینی کرده است. 2- نسخه 64 بیتی ویندوز 7 مهمتر است. همچنان که نسخه ای 32 بیتی از این ویندوز وجود خواهد داشت اما رایانه سازها بسوی نصب ویندوز 64 بیتی سوق پیدا کرده اند. درحالیکه در استفاده از پردازنده های Quad-Core و رایانه های مجهز به 4 گیگابایت رم رشد محسوسی دیده می شود. همچنین انتظار می رود که ویندوز 7 از تمامی پتانسیل های سخت افزاری سال 2010 میلادی بهره ببرد و مایکروسافت بتواند راه اندازهای بهینه تر و بیشتری تا آن زمان تهیه نماید. 3- مایکروسافت از اپل درس هایی آموخته است. مایکروسافت تا لحظه انتشار نسخه نهایی Windows 7 نمی خواهد اطلاعات کاملی درباره تجهیزات ویندوز 7 ارائه دهد این درس را مایکروسافت از اپل و موفقیت اپل در اجرای این سیاست آموخته است. همانطور که اینبار مشاهده کرده ایم اطلاعات داده شده به شرکای مایکروسافت هیچگونه رخنه ای به خبرگزاری ها و عموم نداشته است. 4- ویندوز 7 سیستم عاملی از نو کد نویسی شده نخواهد بود. کرنل این سیستم عامل هسته ارتقا داده شده ویندوز Vista و ویندوز سرور 2008 خواهد بود. بر طبق اطلاعات ارائه شده توسط آقای Chris Flores، نرم افزارها برای اجرا بر روی Windows 7 مشکل خاصی نمی بایست پیش رو داشته باشند زیرا Windows 7 مسیر ارتقا داده شده ویندوز ویستا را طی می کند. همچنین شایعه وجود کرنل MinWin نیز غیر ممکن به نظر می رسد اما به نظر می رسد که نسخه ای اختصاصی با استفاده از تکنیک معماری پیمانه ای (Modular Architecture) ساخته شود که امکان نصب آن بر روی لپ تاپ های ارزان قیمت وجود داشته باشد. 5- تجهیزات آنلاین Windows Live بطور گسترده تری در Windows 7 بکار خواهند رفت. این پیشبینی از آنجا انتظار می رود که مایکروسافت در سال های اخیر علاقهمندی بیشتری برای ارتباط ویندوز آفلاین خود به دنیای آنلاین نشان داده است. همچنین گفته می شود که Web جزء لاینفک ویندوز 7 می باشد بطوریکه هویت های Windows Live ID نقشی اساسی در نصب و راه اندازی ویندوز 7 خواهند داشت. 6- سیستم عامل Windows 7 رابط کاربری جدیدتری برای فناوری لمس (Touch) به ارمغان خواهد آورد. فناوری مشابه تکنیک بکارگرفته شده در دستگاه iPhone اپل و رایانه رومیزی Surface. همچنین مشابهات بسیاری میان رابط کاربری لمس ویندوز 7 و Windows Mobile 7 وجود خواهد داشت. 7- Hyper-V بخش مهمی در سیستم عامل Windows Server 2008 دارد؛ انتظار داشته باشیم که Windows 7 نسخه شبیه سازی شده از این فناوری را در فرم Desktop داشته باشد. البته شاید این انتظار ما فقط در نسخه های تجاری یا enterprise ویندوز 7 برآورده شود. این فناوری پشتیبان گیری و ترمیم سیستم عامل را به مقدار قابل توجهی برای شرکت ها و رایانه های تجاری آسان می سازد. همچنین یکپارچه سازی این فناوری با تکنیک های امنیتی سخت افزاری نظیر TPM می تواند امنیت را دو چندان ارتقاء دهد. Windows 7 به یقین از ابزار مدیریتی PowerShell بهره خواهد برد.

جومونگ و اصالت ایرانی

تبریک...تبریک.... به همه ی طرفداران رئیس جمهور مردمی ایران جناب اقای دکتر محمود احمدی نژاد که رکورد محمد خاتمی را بد جوری شکوند...



به سلامتی انتخاباتم تموم شد و در این وبلاگ میریم سر مسائل اصلی خودمون.......

و اما....


از این حرفها که بگذریم سخن جومونگ خوش تر است...

دوستان عزیز ایا می دانید سریال جومونگ ریشه در تاریخ ایران دارد



***جومونگ و اصالت ایرانی***

سریال افسانه جومونگ ( ساخته کشور کره جنوبی ) در واقع بخشی از تاریخ ایران را ربوده است . آنها نام ارمنستان را لاک گرفته و بر آن سرزمین بویو گذارده اند فرمانروایی ایران را هم سلسله هان نامیده اند . در تاریخ سلسله ( هان ) سواره نظام زره پوش وجود ندارد این سواره نظام بنا بر همه اسناد تاریخی مربوط به ارتش پارت ایران بوده است .


وقتی از درگیری دولت هان با یاغیان صحبت می شود و بدین خاطر بویو دست به حمله به مناطق اطراف خود می زند در واقع زمانی است که فرمانروایی ایران با یاغیان هوسپائوسینس ( شورشگر تازی ) و گوردی ین، آدیابن و اُسرائن در باختر و سکاییان در خاور مشغول جنگ است در ضمن مهمترین نکته آنکه گرفتن گروگان از خاندان نافرمان نسبت به فرمانروایی تنها در ایران باب بوده است مهرداد پادشاه اشکانی در ارمنستان ( بخاطر آنکه بی طرفی کشورش را زیر پا گذارده و از رومیان حمایت نمود ) وارد کارزار شده و آرتاواز شاه ارمنستان را فرمانبردار خویش نمود و تیگران پسر آرتاواز را به عنوان گروگان به پارت فرستاد.

 

 

رویدادهای بعدی باعث مداخله دوباره ایران شد و ارتش پارت، تیگران را به عنوان شاه بر صندلی پادشاهی به جای آرتاواز قرار داد . کشور بی ریشه کره با استفاده از تمثیل های ایرانی برای خود تاریخ می سازد در سریال یانگوم نخستین رستم زاد ( سزارین ) را به یانگوم منتسب کردند و حال در دل تاریخ اشکانی ما برای سرزمین چوسان خود هویتی حماسی می سازند . باید با هزار درد افسوس گفت به خاطر عدم توجه رسانه های مسئول نسبت به هویت و تاریخ ملی ایران کشورهایی نظیر کره بجای ما ، آنها را به نام خود نموده و در نهایت ما می مانیم و مشتی تاریخ غیر ایرانی !



بقول ارد بزرگ اندیشمند و متفکر ایرانی : سرزمینی که اسطوره های خویش را فراموش کند به اسطورهای کشورهای دیگر دلخوش می کند فرزندان چنین دودمانی بی پناه و آسیب پذیرند .
 

 

برای شناخت بیشتر و بهتر تاریخی که کشور کره جنوبی به یغما برده است نظر شما را به بخش های از تاریخ دودمان اشکانیان و پارت های ایران جلب می کنم :


به مهرداد دوم پادشاه ایران زمین گفتند در کشورداری صبوری کنید اردوان پدر شما و همین طور فرهاد پدر بزرگتان خیلی زود کشته شدند . مهرداد گفت در حالی که هوسپائوسینس ( شورشگر تازی ) و گوردی ین، آدیابن و اُسرائن در باختر و سکاییان در خاور به جان مردم ایران افتاده و کشتار می کنند سکوت و نرمش به چه معناست . کشته شدن در این شرایط بسیار با ارزش تر از زندگی در خفت و ننگ است .
 

 

شجاعت پادشاه ایران مهرداد اشکانی گویای این سخن ارد بزرگ است که : برآزندگان و ترس از نیستی؟! آرمان آنها نیستی برای هستی میهن است.
 

مهرداد دستور داد ارتش ایران بازسازی شود استراتژی نظامی خاص اشکانیان ، جنگهای نامنظم توسط کمانداران ورزیده بود که شالودهء ارتش اشکانی را تشکیل می دادند. گروههای سوارکار چالاک و کمانداران قابلی که می توانستند در حال سوارکاری ، از هر سویی، هر هدفی را نشانه روند .

 

علاوه بر این ، تمرینات گروهی پیوسته آنها ،در میدان نبرد ، الگوهای نامنظم ولی هدفمندی از حرکت اسبها را ایجاد می کرد، که به نحوه ای غیر قابل پیشبینی ،به هر سمت و سویی می تاختند و به طور فردی یا گروهی شلیک می کردند . بخش دیگر سپاه مهرداد دوم سواره نظام زره پوش ایران که در باختر به آن سوارکاران شوالیه و در خاور به آنها سوارکاران آهنین می گفتند تشکیل می داد تمام بدن آنها و حتی بدن اسبهایشان پوشیده از آهن بوده و بدین شکل هر سپاهی را شکافته و به تسلیم وادار می نمودند

فرمانروای ایران یاغی هان باختر و خاور را مطیع خویش نمود و با ووتی فغفور فرمانروای چین از سلسله هان (۱۴۱ تا ۷۸ پیش از میلاد) روابط سیاسی و بازرگانی برقرار نمود .
مهرداد دوم دوباره شکوه را به ایران بازگرداند ...

 



کاپیتان جدید تیم ملی

با کاپیتان جدید تیم ملی اشنا شوید

جناب اقای احمدی نژتد برای دل گرمی بازیکنان تیم ملی شماره ی 24 را به تن کرد . امیدواریم این کاپیتان خوش تکنیک و خوش غیرت 4 سال دیگرکاپیتان این کشور باشد چرا که در این 4 سال به همه اثبات کردند که ما می توانیم


بگو پروردگار من مرا به برقراری عدالت امر کرده است...

بگو پروردگار من مرا به برقراری عدالت امر کرده است...بدون شرح

ازادی چیست؟؟؟

آزادی آزادی آزادی....

اما آزادی چیست؟





براستی این آزادی چیست که آدمیان در جهت کسب آن جان ها فدا می کنند،شعرا در رسای آن شعرها می سرایند، اندیشمندان پیرامون آن قلم فرسایی می کنند و در یک کلام ، چرا آزادی این همه عاشق سینه چاک دارد؟

جواب این پرسش را در کلام امام (ره) می توان یافت (( آزادی یک نعمت بزرگ الهی است )) و یا به تعبیر آلبرکامو (( آزادی تنها ارزش جاودانه تاریخ است )) و این جمله ی ((آرموندآرنو)) که می گوید ((ای آزادی ! اگر نامت را به زبان می آوریم و از تو کمک می خواهیم ، اگر تو با عشق سوزانی که از مرگ قوی تر استدوست می داریم ، اگر با اشتیاق و مباهات ، خود را به سوی تو می افکنیم و یقین داریم که رهایی و نیک فرجامی ما دست ما دست توست ، برای این است که تو انسان را چنان نیرومند می کنی که بر بخت و اقبال برتری جسته و مالک نفس خویش می گردد. )) که همگی این گفته ها دلیلی است بر اهمیت این گوهر تابناک.

از این مساله که بگذریم باز سوال دیگری پیش می آید که آیا آزادی بصورت مطلق می تواند وجود داشته باشد یا خیر؟

علامه طباطبایی در پاسخ به این پرسش چنین فرموده اند : (( آزادی مطلق در هیچ اجتماعی وجود ندارد و اساسا وجود اجتماع با آزادی مطلق قابل جمع نیست. بنابراین هر جا صحبت آزادی و............ میشود منظور آزادی نسبی است و تفاوتی که در میان اقوام مختلف بوده و هست در حدود این آزادی نسبی است )) واقعیتی غیر قابل انکار که حتی اندیشمندان واقعگرای غربی به آن اقرار کرده اند نیست که می گویند آزادی مطلق و حتی نسبی هم وجود ندارد. ژان ژاک رسو در این باره می گوید (( آزادی ذپرا فقط در مجسمهی آن یافتم ))

اصولا به حکم عقل ، شرع و عرف منصف ، آزادی مطلق نمی تواند وجود داشته باشد چرا که در این صورت ، زمین تبدیل به جنگل می شود که هر روز باید شاهد هر جنگ و نزاع بر سر تنازع بقاء بود.

 

البته نا گفته نماند که نمونه هایی از این دست را می توان در جوامع غربی یافت چرا که آزادی غربی یعنی زندگی به سبک حیوانات چه بسا در بعضی موارد برتر از آنها.

آزادی یعنی: مبارزه با حجاب و تبلیغ برهنگی و عریانی.

آزادی یعنی : ازدواج دو هم جنس با هم .

آزادی یعنی: دفاع از حقوق حیوانات حتی اگر به پایمال شدن حقوق انسان ها منجر گردد.

آزادی یعنی: قتل و غارت ، تجاوز به نوامیس ، خودکشی و دیگرکشی و هزاران فساد دیگر ، اما آزادی یعنی همین؟

آیا باید به اسم آزادی هر جنایتی را مجاز دانست؟

اگر منظور غرب از آزادی یعنی این ، پیشکش خودشان ! چه تعبیر زیبایی دارد . سید مرتضی آوینی در مورد آزادی غربی و آزادی اسلامی : (( تفاوت معنای آزادی و حقوق بشر در نزد ما با آنچه در جهان معمول است آن قدر زیاد است که می توانیم با یقین بگوییم که ما و غربی ها فقط در لفظ اشتراک داریم و نه در معنا))

خود ملاحظه می فرمائید که تفاوت از کجاست تا به کجا.

چه تعبیر زیبایی دارد مهاتما گاندی: (( سوء استفاده لجام گسیخته از آزادی ، توهین مبتذلی است به خود و دیگران)) . همان توهینی که غرب به خاطر سوء استفاده از آزادی به خود کرده ، انتظار دارد که ما نیز همان توهین را به خود روا داریم ، و چه خیال خامی!

آیا مفهوم آزادی در شعار (( استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی )) همان مفهومی است که در غرب وجود دارد؟ بسیار گفته اند و ما هم بسیار شنیده ایم که در راه آزادی و آزاد زیستن باید جان را فدا کرد ، اما کدام آزادی؟

آزادی در فرهنگ اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی: خارج شدن از یوغ ستمگران و مستکبران و ظالمان .

آزادی یعنی: عدم سر سپاری به بیگانگان

آزادی یعنی: آزادگی

آزادی یعنی: زودودن هر چه رنگ بردگی و بندگی دارد.

آزادی یعنی: رهایی از بندگی شهوت





این همان آزادی است که امام خمینی(ره) درباره ی آن فرموده اند: (( اول مرتبه ی تمدن ، آزادی ملت است ))

این آزادی است که برای به دست آوردن آن باید کشته شد و جان فدا کرد به گفته ی جبران خلیل جبران نویسنده و متفکر لبنانی((کشته شدن درراه آزادی شرافتمندانه تر از زیستن در منجلاب زبونی و سرسپاری است.))

ما نیز خواهان این آزادی مستقیم ، آزادی که مساوی با آزادگی ما باشد ، آزادی که به تعبیر شهید آوینی (( بستر رجعت انسان را به حقیقت ازلی وجود خویش فراهم کند نه اینکه انسان را به مرتبه ی اسفل السافلین و کالا نعام بل هم اضل تنزل دهد.))

به امید آنکه آزادی ما آزادی به مفهوم اسلامی و الهی آن باشد و جوانان و مردمان جامعه ما نیز به دنبال این آزادی باشند نه آزادی به مفهوم غربی چرا که آزادی نیز بدان مفهوم که غربیها می گویند آزادی نیست ، بلکه عین اسارت است. انسان در میان فرشته و حیوان، حیران است و آزادی از قیود دینی و اخلاقی، لا جرم بندگی هوای نفسانی است و لا غیر.

و آزادی به مفهوم اسلامی است که در باره ی آن چنین باید سرود:

 

خود ز جان شستم از برای آزادی
 
آن زمان که بنهادم سر به پای آزادی
می دوم به پای سر در قضای آزادی
 
تا مگر به دست آرم دامن وصالش را

 

بر گرفته از مقاله ی: حاج حسینعلی یزدان دوست

دولت نهم و مناطق محروم

دولت نهم علم و دانش را در مناطق محروم کشور گسترش داد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش وزیر بهداشت گفت: رسالت اساسی در وزارت بهداشت و درمان گسترش علم و دانش در مناطق محروم کشور است و دولت نهم به این مناطق توجه ویژه‌ای دارد و این گسترش در چنین مناطقی نتیجه تلاش جوانان منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهرام عین‌اللهی عصر امروز در آیین افتتاح دانشگاه علوم پزشکی و در جمع اقشار مختلف مردم جیرفت اظهار داشت: فتح خرمشهر، روزی بزرگ برای ملت ایران، افتخاری بزرگ و برگ زرینی در دفاع مقدس است.

وی افزود: خدمتگزاری و خدمت کردن به مردم از وظایف اساسی مسئولان در دولت نهم است و در سه دهه انقلاب اسلامی شاهد شکوه علمی عظیمی در کشور هستیم و این پیشرفت حاصل تلاش، استعداد و هوش جوانان ایران اسلامی است و ایجاد تبلور علم، آگاهی و دانش در تمام کشور و باید در دانشگاه‌ها نهادینه‌سازی شود.
وی تصریح کرد: هوش و استعداد جوانان جیرفتی در ایران زبان‌زد است و تعدادی از این جوانان از فرهیختگان ایران اسلامی هستند و با وجود چنین دانشگاهی علم و شکوفایی پیشرفت می‌کند و فرزندان این مرز و بوم با بومی‌محوری به مراحل بالای رشد نایل می‌شوند.
عین‌اللهی تصریح کرد: با آغاز کار این دانشگاه، توسعه منطقه سرعت بیشتری می‌گیرد و در آینده نزدیک این دانشگاه سرآمد دانشگاه‌های کشور می‌شود و استعداد جوانان این منطقه بسیار بالا است، پشتکار، مساعدت و تلاش لازمه پیشرفت منطقه است و با دقت و تامل در مسائل، زمینه گسترش علم و دانش در منطقه رقم زده می‌شود.
وی گفت: افتتاح این دانشگاه خیر و برکت است که تقدیم مردم جیرفت می‌شود.
در ادامه محمدجواد زاهدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: راه‌اندازی چنین دانشگاهی در جیرفت حاصل تلاش چندین ساله دولت نهم است و این دانشگاه از مهرماه سال جاری آغار به کار می‌کند و با اندیشه‌های بومی‌محوری و بومی‌گزینی سعی در پذیرش دانشجو داریم تا نیروهای متخصص و مورد نیاز منطقه از بین بومی‌ها انتخاب شوند.
وی اظهار داشت: با اقدامات دولت نهم توجه ویژه‌ای به این منطقه شده است و رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان بسیار چشمگیرتر از دوره‌های گذشته است.
زاهدی افزود: تجهیز و احداث بیمارستان 35 تختخوابی عنبرآباد، استقرار بیمارستان در شهرستان‌های جنوبی و استقرار اورژانس‌های بین جاده‌ای و 115 نشان از کاهش90 درصدی مشکلات بهداشت و درمان در جنوب کرمان دارد.
وی خاطرنشان کرد: ساختمان‌سازی برای فضاهای بهداشتی و درمانی تنها عامل رفع مشکل نیست و آنچه سلامت مردم را تامین می‌کند، نیروی انسانی متخصص است و تاسیس این دانشگاه از خدمات برجسته دولت نهم در جنوب کرمان است.
در پایان به پاس خدمات مسئولان وزارت بهداشت و درمان لوح سپاس و قالیچه دستباف محلی به معاون وزیر بهداشت اهدا شد.

نون و بچه

بفرمایید نون و بچه ....


بزنید تو رگ تا سرد نشده



دیدنی ترین عکس های روز

این اسلحه با روکش طلا درست شده.....ودر نمایشگاه پلیس و نیروهای ضدتروریسم پکن به نمایش در اومده ... اونقدر قشنگه که ادم حال میکنه وایسه جلوش یه تیر بخوره...

اخه کلاس هم داره جون داداش...




فکر کنم بچه ی اوباما داره شیپیش های کله ی باباشو جدا می کنه ... نیست بحران اقتصادیه حموم هم سهمیه بندی شده .٬٫¤٪×،*)(ـ+)


نمونه سوالات امتحان نهایی زیست شناسی سال سوم تجربی

سلام دوستان چون امتحان نهایی زیست شناسی سوم تجربی نزدیکه براتون لینک دریافت سوالات زیست سالهای گذشته را همراه با پاسخ تشریحی گذاشتم .....

قربان شما : محمد



دریافت نمونه سوالات (کلیک کنید...)